Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 1

Gezegenler, tıpkı dünyamız gibi güneşin çekim alanına tabi birer uydudur. Dünya da dahil güneş etrafında yörüngelerinde dolanan sekiz gezegen mevcuttur.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 2

Gezegenler, uzaydaki yıldızlardan kolaylıkla ayırt edilebilirler. Şöyle ki; gezegenlerin ışıkları yıldızlarınki gibi kırpışmazlar, ışıkları atmosferden direkt olarak gelir. Çünkü gezegenler dünyamıza uzaklıkları bakımından çok farklıdırlar.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 3

Fakat bilim adamları tarafından her geçen gün keşfedilmeye devam edilen gezegenler arasında öyle bir gezegen var ki, diğerlerinden oldukça farklıdır. Şimdi hep birlikte, Jüpiter hakkında 30 gerçek bilgiyi inceleyelim.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 4

Jüpiter’in bir yılı, dünyadaki 12 yıla eşittir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 5

Aynı zamanda, bu dev gezegenin sahip olduğu neredeyse tüm güçlerden sorumlu olan şey; bir sıvı Hidrojen okyanusudur. Gezegenin yüksek dönüş hızı sebebiyle, gezegen içerisindeki sıvı, etrafındaki her şeyi çeker ve güçlü bir manyetik alan oluşturur.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 6

Yeryüzünde 100 kilo ağırlığındaki bir astronot Jüpiter’de 240 kilo ağırlığındadır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 7

Bir uzay aracı, katı bir yüzeye sahip olmadığından dolayı Jüpiter’e iniş yapamaz . Gezegen çoğunlukla etrafta dönen gazlardan ve sıvılardan oluşur.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 8

Jüpiter kırmızı, kahverengi, sarı ve beyaz renkli bulutlarıyla ünlüdür . Bu bulutlar gezegende şeritler halinde görünür ve Jüpiter’e çok farklı bir görünüm kazandırır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 9

Jüpiter’de her mevsimin süresi yaklaşık üç yıldır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 10

Jüpiter güneş sistemindeki Güneş’e en yakın 5. gezegendir ve gezegenlerin en büyüğüdür.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 11

Jüpiter, Dünya ve Venüs’ten sonra gökyüzünün üçüncü en parlak gezegenidir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 12

Jüpiter, büyük kırmızı lekesiyle ünlüdür. 17. Yüzyılda gözlemlenen ilk dev noktadır. Dev Kırmızı Nokta, Dünya’dan daha büyüktür.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 13

Jüpiter esas olarak Hidrojen, Helyum ve diğer sıvı maddelerden oluşur.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 14

Jüpiter’in uydularından dört tanesi, 1610 yılında Galileo Galilei tarafından keşfedilmiştir. Bunlar, Jüpiter’in sahip olduğu ve Galile uydusu olarak adlandırılan uygulardır. Tüm uyduların en büyüğüdür.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 15

Jüpiter, görev için uzaya gönderilen 8 uzay aracı tarafından incelenmiştir. 1979 ve 2007 yılları arasında NASA tarafından uzay araçları Jüpiter’e gönderilmiştir. Bu uzay araçları; Pioneer 10, Pioneer-Saturn, Voyager 1, Voyager 2, Ulysses, Galileo, Cassini ve Yeni Ufuklar.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 16

Jüpiter’in halka sistemi, Voyager tarafından 1976’da ilk kez görülen üç ana bileşene sahiptir. Bunlar: Halo (kalın iç halka), Ana (geniş ve düz halka) ve Gossamer halkalarıdır. (bir çift sönük dış halka)

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 17

Jüpiter yüksek hızda döndüğünde ve gezegenin kompozisyonunda katı kütle eksikliğinden dolayı, Jüpiter kutuplarda düzleşmiş ve ekvatorda şişmiştir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 18

Jüpiter, güneş sistemindeki diğer herhangi bir gezegenden daha hızlı döner. Kendi etrafında dönüşünü tamamlaması 10 saat sürmektedir. Bu, Jüpiter’in bir günün uzunluğunun, Dünya üzerindeki 24 saat ile karşılaştırıldığında sadece 10 saat olduğu anlamına gelir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 19

Jüpiter rüzgarlı bir gezegendir. 192 mil / saat rüzgar hızını 400 milden fazla hıza çıkarır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 20

Jüpiter, üzerinde herhangi bir yaşam formunu desteklemek için elverişli bir ortama sahip değildir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 21

Jüpiter, Güneş sisteminden sonra en güçlü manyetik alana sahiptir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 22

Jüpiter diğer çoğu gezegen gibi, katı bir gezegen değildir. Gaz halindeki maddelerin bileşiminden oluşmaktadır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 23

Jüpiter aynı zamanda Mars gibi diğer gezegenlerin yörüngesini değiştirme yeteneğine de sahiptir. Bu da ağırlığından kaynaklanmaktadır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 24

Jüpiter, kuyruklu yıldızları ve asteroidleri uzaklaştırarak yeryüzümüze yardım etmektedir. Aksi takdirde, bu kuyruklu yıldızlar ve asteroidler Dünya’ya çarparak büyük bir potansiyel hasara neden olabilirler.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 25

Jüpiter, gökyüzündeki en büyük radyo emisyon kaynağıdır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 26

Jüpiter dünyadan 318 kat daha ağırdır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 27

Jüpiter, güneş sistemindeki en fazla uydu sayısına sahip gezegendir. 67 tane uyduya sahip bu gezegeni diğerlerinden farklı yapan bu özelliğidir.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 28

Jüpiter , Güneş’ten 5.2 AU uzaklıktadır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 29

Jüpiter’in manyetik alanı , dünyanınkine göre 16 ila 54 kat daha güçlüdür.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 30

Jüpiter’in bir başka ilginç yanı, gezegenin ekvatorunun kutup bölgelerinden farklı bir hızda dönmesidir. Ekvatorundaki bir gün yaklaşık 9 saat 50 dakika, kutuplarında ise 9 saat 56 dakikadır.

Jüpiter hakkında şaşırtıcı 30 gerçek! - Page 31

Jüpiter’in kütlesi, Güneş’in kütlesinin binde biri ve diğer tüm gezegenlerin kütlesinin iki buçuk katına eşittir.